14 apr
  • By Dennis Klooster
  • Cause in

Ledenvergadering in de Kanselarij

De ledenvergadering van de vereniging Aed Levwerd heeft afgelopen woensdagavond een goede opkomst gehad. Ruim honderd leden wisten de weg naar de Kanselarij te vinden. Er stond deze vergadering veel op het programma waaronder de uitreiking van de Hendrik ten Hoevepries en de Pommerantenpries.

Zo heeft de vereniging afscheid genomen van voorzitter Jorrit Holwerda en bestuurslid Klaas Zandberg. Binnenkort leest u op onze website nog een bericht over deze twee heren, die zich de afgelopen jaren hard hebben ingezet voor Aed Levwerd.

Verwelkomt zijn de nieuwe bestuursleden en voorzitter die zijn gekozen door de leden. Jelle Hoekstra, de kwaliteitszetel van het Historisch Centrum Leeuwarden, die het overneemt van Klaas Zandberg. Ook Rienk Terpstra met grote historische kennis komt het bestuur versterken. Jorrit Holwerda heeft zijn rol als voorzitter overgedragen aan Daan Postma.

De Hendrik ten Hoevepries is dit jaar toegekend aan de eigenaars van de Johan Willem Frisostraat 2. De Pommerantenpries is naar Sarina Schaafsma van de La Venezia gegaan. De juryrapporten zijn hier en hier op de website te vinden.

Na een korte pauze gaf architect Peter de Haan van de J.O.N.G architectenbureau een verhelderende presentatie over bouwgeschiedenis van panden in de binnenstad van Leeuwarden. Ook vertelde de Haan over de vernieuwde uitbreiding van het Sint Anthoon door J.O.N.G architecten waarbij hij zijn standpunten moest verdedigen.

De avond werd met een borrel afgesloten. Met dank aan Ad Fahner voor wederom prachtige beeldschets van de avond! Alle foto’s zijn te vinden op de pagina van de ALV

Dennis Klooster